Wednesday, October 16, 2013

Amarah Syaitan (*_*)

Pagi-pagi kita buka FB,
Org dah mencarut bodoh, bangang sampai keluar seekor b**i,
Rezeki baru nak menapak terus cabut lari,
Apa yg dia dapat lepaskan rasa marah kat sini?

Faham...faham...
Dia cuma nak orang tahu
Dia tgh marah sampai kepala jadi buntu
Tapi kenapa sampai nak mengamuk mcm lembu
Sedangkan dia ada tuhan tempat mengadu?

Ye...tahu...tahu...
Bila stress semua akan keluar,
Tapi apa gunanya akal kalau letak dlm poket seluar?
Elok-elok orang respect, terus jadi rasa tawar,
Dia bijak tapi takde langsung sifat sabar.

"Kau tak rasa, apa aku rasa"
Aku harap supaya kalau aku diberi peluang itu
Aku tak akan jadi seperti kau...buta dan kayu
Lepaskan amarah macam iman dah tak mampu mengawal aku
Ingat...kita ada tuhan tempat mengadu
Menangislah semahu-mahu di depanNya walaupun semuanya sudah jadi abu
Insyaallah...Tuhan itu tidak kejam, itu semua orang tahu.

Mencarut, memaki, menempelak memang puas
Sebab syaitan dah berjaya buat hidup kau terbabas
Makin ramai orang membenci bila kita cakap terlalu lepas
Jangan sampai orang ikat kau ramai-ramai kemudian orang langgar kau dengan bas
Banyak2kan mengucap, panjang2 tarik nafas
Kemampuan kau menahan marah buatkan kau rasa bebas
Umpama kau memiliki segunung perak dan emas
Walau terdedah namun langsung tak berjaya dirampas.


~Ashu, 9 Oct 13~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...