Wednesday, November 23, 2011

Jangan Bersedih (^_^)

Mengingat masa lalu dan bersedih hati kerananya adalah satu tindakan bodoh dan gila. Ia boleh mematikan kehendak dan membinasakan masa depan. Jangan biarkan hidup kamu dihantui masa lalu dan sentiasa dibayangi dengan sesuatu yang telah berlalu. Takkan kamu nak mengembalikan sungai kepada sumber mata airnya? Memulangkan matahari ke tempat terbitnya? Memulangkan anak ke dalam rahim ibunya? Dan air mata kembali semula ke dalam mata? Mustahil.....

Terima kasih pada Dr Aidh al qarni yang banyak membuka mata bagi orang-orang yang bersedih termasuklah aku suatu ketika dulu. * ouhhh...malunye sedih2 mcm tu...* tapi takpe, semua orang pasti ada kenangan silam yang pedih & sedih kan. lagi bosan kalau hidup takde cabaran. putus cinta, kematian, pergolakan itu semua lumrah kehidupan. Tiada gunanya jadi seorang manusia jika tidak diuji, kan?

Bagi yang belum memiliki buku tu,pergilah Kinokuniya, MPH,atau mana-mana bookstore yang ada jual macam-macam edisi buku beliau. tak rugi beli buku yang mahal sikit harganya demi untuk merawat luka hati kamu yang sebenarnya lebih merugikan masa & airmata kamu tu.

But trust me, kamu tak perlu jumpa bomoh, mintak air jampi, bayar beratus2 semata-mata untuk memulihkan semangat dan jiwa kamu. Cuma banyakkan membaca. Baca buku-buku motivasi, baca al quran. Insyaallah dgn izin tuhan & kalau kita ikhlas lakukan, tuhan akan bagi kita kebahagiaan semula. Daripada kamu pergi jumpa bomoh yang letak tengkorak depan kamu * scary okehhh* kemudian jampi muka kamu dgn entah apa-apa jampi serapah yang kita tau perkara tu syirik & berdosa.

so? Fikir-fikirkan dan selamat beramal!(^_^)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...