Tuesday, November 1, 2011

Kajian Elaun.... (^_^)

Entri yang ditulis di dalam kereta.

Seronok jugak bila travel jauh-jauh ni dan kita hanya duduk di belakang, orang lain yang drive. So, apelagi...sempatlah aku on laptop dan tulis blog. Haha! Bukan senang nak dapat peluang macam ni. Selalunya aku yang drive tapi kali ni menumpang kereta orang, so berpeluanglah menaip sambil menikmati pemandangan indah jelapang padi di negeri Kedah ni.

Currrently dalam perjalanan ke Penang. Bekerja sambil bercuti. Semalam di Ipoh, hari ni di Taiping & esok di Penang. Wah! Macam Malaysia ni aku punye je kan? Haha! Macam jarak antara ketiga-tiga negeri tu sejengkal aje. =p

Buat apa sampai kena travel jauh-jauh gitu? Owh, actually aku terlibat dengan satu team kajian. Team ni terdiri daripada 1x YDP & 2X ahli. Kajian pasal elaun. Ape?! Elaun?! Haa...jangan nak teruja sangat. Baru nak kaji je. Belum tentu lulus. Hahaha! But, anyway we try our best untuk buat paperwork yang terbaik bagi melayakkan golongan yang kami kaji, mendapat elaun yang di propose kan. Elaun ape? Owh, itu 'russsiiiaaaa'. (btw, i wanna say RAHSIA. perkataan russiiaa tu nenek aku sorang je yang suka guna. Aku pon tak pasti dari mana dia dapat perkataan tu) Hehehe....

So, bila sampai ke Penang nanti, niat hati memang nak berjalan tapi faham,-faham jela kan. Niat utama ke sana untuk bekerja. To make sure that our paperwork is done with good outcomes. So, bersiar-siar atau tidak bergantung kepada siap atau tak siapnya paperwork tu. Huhu...walau ape pon, tugas diutamakan. Ceewaahh! Yo-yo-oo jela.....

p/s: Bagi yang masih sibuk nak tau elaun ape...tak yah pk sgt. Macam aku ckp tadi, baru nak kaji. Belum tentu lulus lagi. Hehehe....jangan kecewa. ape-apepon, bekerjalah secara ikhlas. Kalau boss tak beri anda elaun, Tuhan akan beri anda pahala. Lagi berbaloi-baloiii.... ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...