Friday, December 6, 2013

Review Online Sellers (Baby Stuff) yang Awesomeeee!! (^_^)

Online Shopping is a trend nowadays. Setuju?

Ini entry untuk sharing info pasal online seller yang menjual barang-barang baby yang quite murah but yet berkualiti. By the way, ini bukan promote--laku--dapat untung punya entry yek. Sikit pun aku tak dapat keuntungan dari mempromosikan online seller dalam blog aku ni. Aku pon tidak kenal mereka secara mendalam. Just jumpa mereka dalam screen laptop dan what's app since aku rajin untuk search barang online dalam internet. Plus, niat di hati ni cuma nak tolong mommies2 kat luar tu especially yang 1st timer mom-to-be ni untuk search kelengkapan bayi/bakal bayi yang dilahirkan. Sharing is caring. Tak salah kan? (^_^)

Owhhh....bukan jugak bermakna sesiapa yang kerap membeli barang-barang anak ini dianggap sebagai org yang 'taksub' atau 'terlampau suka'. Setiap ibu pasti ingin memberi yang terbaik untuk anak-anak. Since ibu-ibu sekarang dipermudahkan lagi dengan cara online shopping ni, jadi orang lain yang berhasad dengki itu, janganlah menganggap atau melemparkan kata-kata negatif untuk ibu-ibu seperti kami. Kami juga seperti kalian yang sentiasa nak yang terbaik untuk anak-anak.

Luahan perasaan ke ni? Hehe...yelah kot sebab lately selalu sangat ada orang cakap...'jangan suka sangat'...'jangan eager sangat, nanti banyak benda buruk terjadi.' Ayat tu semua seolah-olah mendoakan yang tak baik. Insyaallah, harap-harap kita semua percaya dengan qada dan qadar Allah. Apa pun yang berlaku biarlah Allah yang tentukan. Bukan 'mulut' manusia yang tentukan. Peace! (^_^)

Ok, there's some website, facebook & instagram yang aku nak suggest untuk mommies out there. Let's cekidaud!!!

1. Website- Atasrakcollection

Apa yang aku beli?
  1. Diapers Bag (RM 52.00)
  2. 1 set includes 5 items:
  • 1 big diaper bag
  • 1 small diaper bag
  • 1 bottle bag
  • 1 food bag
  • 1 diaper pad
Untuk order Dec 13 ni, owner website siap bagi free gift untuk mummy & baby. Tak sabar nak tunggu barang dan gift ni sampai (^_^)




Apa lagi yang hebat?



Rocker baby ni di website lain, harganya RM 200 and above. Tapi website ni menawarkan harga RM 155.00 each. Ada 2,3 jenis dan colour lagi. Boleh pilih colour, ikut jantina anak.



2. Instagram- @babiesmall

Apa yang aku beli?
  1. Tommee Tippee Grooming Kit. (RM 85.00) 
  2. 1 set includes:
  • 1 digital thermometer
  • 1 nasal aspirator
  • 1 toothbrush
  • 1 brush
  • 1 comb
  • 1 scissors
  • 1 nail clippers
  • 2 emery boards 
  • 1 carry case

Apa lagi yang hebat?

Owhh...owner insta ni banyak menawarkan barang-barang Tommee Tippee dan Avent (especially botol susu) dengan harga yang sangat-sangat murah. Pelbagai set yang dia selalu offer. Barang-barangnye ni di order terus dari UK dan US. Tapi korang kena grab cepat2 la once dia bukak order. Sebab barang-barang dia sangat limited. Kira macam 1st come 1st serve.







3. Website- One Baby World

Apa yang aku beli?
  1. Milk Storage Bottle & Bags with Cooler Packs.
  2. Ketiga-tiga barang ni dikira sebagai 1 set dan berharga RM 94.20.





Kalau uolls nak beli asing-asing pon boleh. Tapi harga untuk 1 set ni lebih murah berbanding beli 1 item. Tak percaya? Ok, jom kite calculate harga untuk setiap 1 single item.

RM 20.70

+

RM 33.00

+


RM 44.72

=
RM 98.42

Nahhh....terbukti bahawa harga bagi 1 set tadi beza RM 4.22 dengan harga campur bagi setiap 1 single item.  Kan? (^_^)

Apa lagi yang hebat?

Macam-macam lagi yang hebat. Breast pump pun banyak pilihan jenama such as Medela, Tommee Tippee, Autumz, OBW dan lain-lain lagi. 


4. FB- Daddy's Little Pumpkin

Apa yang aku beli?

Disebabkan facebook ni aku baru jumpa minggu lepas, so aku masih rambang mata lagi untuk memilih barang-barang yang di display kan...huhu! Lagipun, memang saje tunggu gaji masuk. Bolehlah borong banyak sikit. Jimat duit pos kan? Hehe...

Apa lagi yang hebat?

Macam-macam deq non oiii....sebab tu la sampai hari ni aku masih tak bley finalize lagi barang apa yang nak dibeli. Sebab setiap hari owner FB ni upload barang-barang yang menarik dan murah. Contohnya....


This awesome & cool pre walker shoes only RM 23 for each pair! Argghh!!



This cute rompers only RM 15.00 each! Arrrggghhhh!!! 


This dress legging only RM 27.00 each pair! *pengsan mata terbeliak*


This mitten & booties set only RM 26.00 for 4 set! * jatuh bergolek-golek*

So, tunggu this month punya pay day. Ngeh-ngeh ngeh.....*muka jahat*


Notes

Website, facebook dan insta yang aku review ni adalah totally merujuk kepada survey aku sendiri. Tak tau la kalau korang ada jumpa website yang lebih murah dari ini. Itu rezeki uolls la kan...syukurrrrr.... (^_^) 

Nanti, kalau aku ada jumpa website terbaeeekkk lagi, aku akan share ngan uolls yek. No worries! Buat ape makan sorang kannnn... *kelip-kelip mata sambil senyum*

Thanks

Thanks untuk keempat-empat owner website, insta dan fb. Sorry sebab 'curi' gambar di page uolls. Niat saya cuma nak tolong promote. Takde niat lain. Sorry again. Heeee.....




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...