Wednesday, December 21, 2011

Bila Terlalu Banyak Soalan KENAPA... (*_*)

Kenapa dia dapat, saya tak dapat?
Kenapa gaji dia tinggi, tapi gaji saya rendah?
Kenapa gaji kami sama, tapi saya buat kerja lebih?
Kenapa bagi dia lebih, saya dapat ciput?
Kenapa dia bahagia, tapi saya asyik merana je?
Kenapa dia cantik, saya suam-suam kuku je?
Kenapa dia hensem, saya hidung penyek?
Kenapa orang suka dia, orang tak pandang saya?
Kenapa dia kaya, saya misekin?
Kenapa dia berjaya, saya asyik tersungkur aje?
Kenapa dia boleh, saya memanjang tak boleh?
Kenapa bagi kerja kat saya je, kat dia tidak?
Kenapa tak bagi macam apa yang saya mintak?

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Banyak sangat kenapa nye. Nak tanya SATU soalan je....

KENAPA KAMU SUSAH SANGAT NAK BERSYUKUR?

Itu pon dah cukup baik Tuhan masih bagi bernafas. Kalau tuhan tarik nikmat bernafas tu tiba-tiba?
Gaji tak dapat, kerja tak dapat, cantik hensem tah ke mana...

Learn to be THANKFUL. It's better than u pot pet pot pet....and the thing makes NO DIFFERENT.
Unless you talk & a the same time your mouth/voice produce a GOLD. So, we allow you to talk & talk non stop =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...