Wednesday, January 18, 2012

Kerja & Soalan BODOH.

# Sorry, entry ni nak guna bahasa kasar sket.

Hari ni BADMOOD. Kalau dimelayukan jadi MOOD TERUK/JAHAT.

Keja berjalan tapi dengan hati penuh baran.
Mana taknya, keje banyak. Hari ni dah hari Rabu.
Esok meeting whole day. Dari pagi bwk ke petang.

Tetiba datang sorang mamat, mintak sign dokumen.
Mewakilkan dokumen 20 orang lagi kawan-kawannya.
Satu kepala nak sign 3 COPY DOCUMENT yang sama.
Dalam 1 copy ada 2 BAHAGIAN nak sign.
Dan semua copy tu takde langsung KERTAS KARBON!
Itu bermakna, aku kena turunkan 6 x SIGNATURE untuk 1 KEPALA!
Ada 20 KEPALA semuanya!

K. Fine.
Kena car** tak pasal-pasal...walaupun cuma dalam hati
(Takleh sembur depan-depan. Kena jaga pride. Ceh!)

Pastu datang pulang hamba Allah yang lain.
Tanya soalan,

Sipolan:  kenapa dalam slip gaji saya ada potong RM150? Orang lain tak kena pon?

Aku:  Potongan tu ditulis atas nama apa?

Sipolan:  PERUNTUKAN. Masalahnya saya mana ada buat apa-apa peruntukan?

Aku: Hmm...betul takde? Cuba ingat balik. Takkan diorang potong tanpa sebab.

Sipolan: Betul! Saya YAKIN sangat! Lagipun saya bujang. Mana ada isteri.
(muka dia merah padam tahan marah)

Aku: Pelik tu. Hmm..untuk mak ayah awak, rasa-rasanya ada tak buat permohonan potongan sukarela diorang?

Sipolan: Mak ayah?Ooooo....ada-ada. Saya isi borang sebulan lepas. Owh, kira gaji bulan ni dah start potong untuk diorang la yek? Ok2...terima kasih. (berlalu pergi)

Aku: (dah start tanggal kasut nak sumbat dalam mulut dia. Nak ajar dia faham macamana definisi YAKIN tu sebenarnya.)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...