Friday, February 22, 2013

DIY: Hasil Malam Ini (^_^)

(0_0) Tengok mata ni masih besau lagi.

Hye mates! Tak tido jugak lagi? Well-well...esok still hari bekerja. Tapi dah kata mata tak boleh nak lelap kan. So ape lah salahnya kita write barang satu dua entry kan... (^_^)

By the way, baru aje siapkan 2 x hand bouquet yang cumel. Nak tengok? Ha, nah. Tengok ni.





Actually, yang ni memang ada niat nak digunapakai masa wedding sendiri nanti. Tapi kalau ada kawan-kawan yang rasa nak tempah atau sewa pon, takde masalah. Aku boleh sediakan servis itu dengan harga kawan-kawan. Bukanlah nak berniaga sangat. Janji people love my hand job. Itu lebih puas hati (^_^)

Cakap pasal DIY ni, memang kita boleh save bajet kalau kita ada usaha nak buat. Wedding aku nanti semuanya DIY? Uisshh...takdelah kesemuanya. Kalau aku ni tak bekerja takpelah jugak. Banyak jugak masa nak decorate itu dan ini. DIY yang aku buat selama ni pun kalau ada masa terluang je. Dan kalau tiba-tiba idea datang mencurah-curah. Huhu...

Oh, by the way, ada jugak yang tanya, dari mana idea itu datang? Erm, banyak sumber sebenarnya. Yang penting kena rajin. Rajin bukak blog orang, rajin bukak youtube, rajin beli majalah dan rajin berimaginasi. Kalau jenis manusia macam aku ni, bila pergi kedai jahitan, once aku pegang satu benda tu...contohnya gulungan riben, aku akan cuba bayangkan, ape DIY yang aku boleh hasilkan daripada gulungan riben tu. So, balik dan practice. Buat sampai cantik. Jangan sayang duit sangat sebab kekreatifan yang kita akan dapat tu tidak ternilai harganya.

Harap-harap aku dapat cuti awal untuk majlis aku nanti. So that I have a lot of time to decorate by myself sudut-sudut kat rumah tu yang aku rasa nak decorate. Itu pon kalau sempat... (^_^)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...