Friday, February 24, 2012

Ajjerr Gillerrnye Yeop! (*_*)

Hari ni kerja takdela banyak sangat. Plus, minggu 1st kat tempat kerja baru kan. So, hand over dgn pemegang jawatan yang lama pon belum lagi. Tapi entah kenapa la aku letih sangat hari ni.

Balik je dari kerja, aku park kereta, terus masuk bilik, solat asar & menghempaskan badan ke tilam super single tu. Agak-agak dalam sejam lebih tertido, aku dikejutkan dengan bunyi SMS. (Ringtone SMS lagu Evanescene. Mane tak terkejutnye..Hehe!)

"Jangan ganggu tunang sy...Zaini. Sy ni tunang ye. Sy tau awk cume suke kat ye sbb awk nak naik motor baru ye ajeww kannn?!"

[Ye]--> aku rasa mungkin dia maksudkan DIA.

Mata aku yang kecik, terus jadi besor! Aje gilerrrnye yeopp aku nak kaco tunang orang. Pastu siap cakap lagi aku kebuloq nak naik motor bf dia yang entah-entah Mat Rempit tu. Aku pon balas balik.

"Awak ni salah orang ni..awak tau ke sy ni siapa. Ape nama sy..."

aku tanye dia bebaik...yelah, mungkin dia salah orang.

"Aderr sy keyysahh awk ni sapew? Yang penting jgn kaco tunang sy ag!"

Oiii! Main kasar minah ni...aku yang baru terpisat-pisat bangun tidur, pastu ditambah lagi dengan badan yang letih, terus jadi berang baca SMS budak hingusan ni.

"Pok...yang hang nak sound-sound aku ni knp? Hang knai aku pon dak. Pastu hang nk tuduh aku kaco tunang hang yg entah2 mat rempit mane tah. Pok, aku ada sebijik keta la. Tak kebuloqq pon aku nak membonceng motor bf mat rempit hang tu...ceh! Orang mcm ni pon ada ka?"

Geram aku. Walaupun aku tau dia budak hingusan yang perlu diberi didikan lebih mendalam lagi, tapi disebabkan dia sound aku time aku tengah penat, mood tgh takde...so, aku sound dia balik. Pastu dia reply.

"Ish! Buang masa jew aq layan ko ni. Uat habis kredit akuww jah!"

Bebulu btol aku baca sms hingusan minah ni. Aku reply balik.

"Hang kalo da tau kredit hang tu cukup2 makan ja...hang pi siasat dulu btoi ka dak nombor ni, tuan punya nombor ni sape. Jangan hang main tarbi ja. Pantang aku orang tuduh2 benda yg aku tak tau ni. Kalau aku nak cari bf pon, aku sedaya upayanya takkan cari MAT REMPIT lah...ape sgtla motor cabuk boipren hang tu yang aku nak gilakan..."

Dia terus tak reply. Ni mesti budak-budak bawah umur aku ni. Sebab kalau yang sebaya aku, atau yang lagi tua, bahasa & perkataan SMS dia takdelah yo-yo-ooo sgt mcm tu. Memang sajer lah budak ni...lagi nak spoil kan mood aku petang ni....

Terus capai tuala, pi mandi & solat maghrib lagi baik.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...