Wednesday, February 8, 2012

Bisik Untuk Diri Sendiri (^_^)

Ok, entry ini untuk bisik kat diri sendiri.

Akhirnya....surat posting pun sampai ke tangan. Tak bajet pon jauh macam tu. Tapi takpelah. As long as masih dalam semenanjung, kira masih dekatlah tu. Huhu! Ke mana destinasi kali ini? Haa...pi mai pi mai tang tu jgk. Hehe! Penang lah. Mane lagi.

Mula-mula rasa berat hati nak pergi. Nak tinggalkan mama ayah & nenek. Nak tinggalkan adik beradik. Nak tinggalkan anak-anak buah pengarang jantung tu. Selalu kalau weekend boleh jumpa diorang di kampung. Kalau diorang tak balik pon, aku still boleh ke rumah mereka. Rumah dorang pon kt area KL ni jugak. Mesti kalau aku dah jarang datang, diorang akan tanya,"Mama/Ummi, kenapa acu tak datang? Acu pergi mana?" Owhhhhhhh....sedihnyeee! Pastu bila aku balik sekali sekala, mesti dorang dah cepat membesar, telatah dah kurang dan yang paling menakutkan....diorang TAK KENAL sape Ashu! Ok, aku nak pengsan sekarang jugak....Pekkk! (*_*)

Kalau dah ke Penang tu, bukannya boleh balik setiap minggu. Cost, jarak, masa dan jadual kerja di tempat baru, belum tentu lagi macamana. Sigh....

Tapi, Ashu...don't let yourself down. C'mon. Cuba pikir positif.

Nama pun dunia bekerja. Selagi hidup, selagi itulah bekerja. Selagi itulah kena berhijrah. Belajar sesuatu yang baru di tempat orang. Until when nak duduk bawah ketiak keluarga je kan? Hehe...Ambil peluang ni untuk berdikari. Lagipon Penang is not the worst place ever. Masih banyak perkara menarik di sana. And guess what is the best thing to be there? Jeng jeng jeng!!! Aku boleh menulis novel dan blogging sambil menghadap laut! Owh, tenangnyaa!! Itulah yang daku impi-impikan selama ini! \(^0^)/ I'll find the best place di sana....hehe....

Lagipon, bukan bermakna aku ke sana, aku akan putus hubungan dengan keluarga terus. Orang kata, lagi duduk jauh ni, lagi orang sayang. Huhu! Perasannnn....but seriously dunia canggih sekarang ada banyak medium untuk aku berinteraksi dengan dorang. Skype, YM, MMS, SMS dan sssss yang lain. Cuma tak boleh nak masuk dalam komputer dan pergi cium pipi diorang je. Huhu! Melampau rindulah kononnye tu... =p

Di awal-awal perkhidmatan ni, aku cubalah tunjukkan kesetiaan aku dengan tugas kan...mane boss suruh pergi, aku pergilah. Plus, i'm a bachelor. Yelah, orangkan selalu kata, orang bujang la paling senang untuk posting. Tak payah pikir pasal suami/isteri, anak-anak. Barang nak angkut pon tak banyak. Tapi bab yang tu aku tak berapa nak setujulah. Sebab? Yess memang aku takde suami & anak-anak. Tapi aku ada mak ayah kan?

But, nevermind. Macam aku cakap tadi. Try to obey the rules, follow the instructions.Plus, Saya Yang Menurut Perintah. Hehe...

Ok Penang! Please welcome me dude!! Let's rock! \(^_*)/

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...