Saturday, May 12, 2012

One Step Ahead. (^_^)

Today, I move one step ahead. Berlainan dari apa yang telah aku rancangkan sebelum ini. Sebab aku percaya perancangan Tuhan itu sebenarnya jauh lebih baik dari perancangan kita manusia biasa. Maka sebab itu, aku mengorak langkah mengikut apa yang telah Tuhan tunjukkan sedikit demi sedikit.

Kalau apa yang berlaku semalam meninggalkan 1001 kesan dalam hidup, aku harap kesan itu mampu memberi panduan untuk aku bergerak ke arah yang lebih positif. Your life is about painting your own cloth. If you paint it only with one colour, there will be no attraction towards your cloth. But if you dare to paint it with variety colour, you will see the different. Bagaimana untuk kamu menilai warna apakah yang terbaik untuk diri kamu, untuk kain yang kamu warnakan itu.

I also trust what 'Karma' is all about. Sebab itu Tuhan telah katakan, jangan sesekali ada rasa dan sifat dengki, iri hati dan sombong kepada orang lain. Sebab di suatu hari yang lain, yang kita tidak jangka, Tuhan itu menarik kamu yang sedang berada di atas untuk merasa bagaimana kehidupan ketika berada di bawah. Dan ketika itu baru kita sedar yang kita tidak selamanya boleh mendabik dada dengan orang lain.

Perjuangan ini, seumpama meredah sebuah belukar tebal. Setelah aku berusaha sedaya upaya bersama satu 'kekuatan' untuk meredah belukar yang penuh berduri ini, dan di akhirnya aku masih belum nampak jalan keluar dari belukar tersebut. Malah aku temui sebuah lagi belukar yang aku rasakan perlu aku teroka. Putus asa adalah jalan singkat yang akan membuatkan aku terperangkap selama-lamanya di sini. Maka perjuangan itu perlu diteruskan dengan menggunakan 'kekuatan' yang lain. Dan semoga 'kekuatan' yang ada bersama aku hari ini akan berjaya membuatkan aku benar-benar bebas dari duduk selamanya di dalam belukar tersebut.

You're nobody when you afraid to try the different. You're somebody when you dare to take a risk. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...