Saturday, June 9, 2012

Rindu Si Penasihat. (-_-)

Yeayy! Esok another next trip to Hatyai! Yaii...yaii... (^_^) 

Tapi dalam pada gembira tu, ada jugak terselit sikit rasa sedih. (-_-)

Masuk hari ni dah dekat seminggu tak dengar khabar berita Si Penasihat. Tak tau lah kenapa. Bermakna dah dekat seminggu takde orang membebel kat telinga aku. Jadi kekok pulak. Aku ada salah cakap ke? Tapi rasanya takde. Tak pernah cakap yang buruk-buruk dengan Si Penasihat. Sebab nanti kalau dia bukak ceramah, boleh menanah telinga aku. Huuu.....

Ok, entry ni untuk Si Penasihat..... 

Kepada Si Penasihat,

Kalau kamu sedang sibuk, kerja baik-baik ye. Jogging jangan lupa. Makan jangan berlebih-lebih. Kamu tu dah semakin chubby sekarang. Huhu! Kamu kata nak challenge saya berjoggingkan? Kamu taknak saya tinggalkan kamu 8 tiang di belakang kan? (^_*) Pastu,balik kerja jangan terus tido atas sofa. Sila mandi dulu. Takpe,saya faham kerja kamu yang tak pernah berhenti tu. Semoga tahun depan kamu mendapat tugasan lain yang tak sesibuk ini ye. Saya doakan. (^_^)

Si Penasihat,

Kalau kamu merajuk, alaaa....janganlah merajuk dengan saya. Kamu kan orang yang sangat positif yang pernah sy kenal. Kamu mana tahu marah, kamu mana tau kecil hati, kamu juga tak pandai nak jadi sensitif...kamu cool saje setiap masa. Bukan mcm saya ni. (-_-) Kalau kamu kecik hati dengan saya, sape lagi yang nak bagi saya nasihat dan moral up kan semangat saya? Atau mungkin ada perbuatan saya yang buat kamu marah? Saya mohon 1000 ampun dan maaf. Sumpah! Saya takde niat nak buat macam tu. Kadang-kadang hangin saya ni bukan betul sangat. Al maklumlah kan orang perempuan. Kamu mesti faham punye.

Si Penasihat,

Kalau ada orang cerita yang buruk-buruk pasal saya, kamu semudah itu ke percaya? Kamu jugak kata, kamu akan siasat dulu sebelum menjatuhkan hukuman. Tapi sekarang? Kamu terlebih dulu menjatuhkan hukuman tanpa menyiasat. Kamu janganlah macam ni...

Si Penasihat,

Kalau kamu bosan nak nasihatkan saya, saya minta maaflah banyak-banyak. Lately saya memang suka bagi kamu dengar banyak masalah saya kan? Dari masalah kerja, masalah hidup sampailah masalah kecik-kecik. Termasuk pasal kereta. Huhu...Padahal kereta kamu sendiri pun kamu tak sempat nak tengok. Saya minta maaf Si Penasihat. Saya janji tak bebankan kamu dengan masalah yang macam-macam lagi.

Si Penasihat,

Kamu ada sesuatu yang kamu sorok ke? Kan kamu jugak yang pesan, kalau ada apa-apa antara kita, jangan nak sorok-sorok. Beritahu. Luahkan. Sekarang, kamu pulak yang macam sorok sesuatu. Kalau kamu ada kawan baru pun, takpe. Beritahu je saya. Saya OK je. Itu hak kamu.

Si Penasihat...kamu tau tak saya sangat memerlukan kamu sekarang? 

Saya ada banyak cerita happy nak cerita dengan kamu. Saya tak mau dah cerita sedih-sedih dengan kamu. Betul! Ini janji!

Si Penasihat, esok petang saya akan out station selama 3 hari. I'm looking forward to hear your voice & to read your SMS or BBM...before and after I go. Please make my day sweet with some news from you.

Si Penasihat, minggu depan adalah 'hari' saya. Kamu lupa ye? Hmm...saya meniti hari-hari sebelum 'hari' saya tu dengan rasa yang KOSONG. Macam lagu Najwa Latiff tu, 'Kosong...kosong....'

Si Penasihat, saya nak dengar kamu membebel di telinga saya lagi dan saya tak janji saya tidak akan merungut lagi bila dengar kamu bagi nasihat. Betul! Saya janji!

Si Penasihat....I'm waiting for you. Until 'my day' comes. (-_-) Tapi kalau selepas dari 'hari' saya itu saya tak dengar apa-apa dari kamu, saya redha. Saya janji takkan cari kamu lagi. 



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...