Tuesday, August 16, 2011

Kenapa Perlu Setia?

This is a simple entry. Kenapa kita perlu jadi orang yang setia. Cannot curang-curang.



1. word SETIA memang nampak mudah, pendek & ringkas. Tapi nak melakukannya adalah sesuatu yang amat sukar bagi seorang manusia. Jadi, kalau kamu boleh setia, bangga lah dengan sifat itu. Hey, kamu telah melakukan sesuatu yang sukar dilakukan oleh seorang manusia tau!

2. setiap perbuatan itu Tuhan telah janjikan balasan. Kalau kamu setia hari ini & ikhlas, Insyaallah Tuhan akan balas kamu dengan kesetiaan juga oleh pasangan kamu. Pasangan yang sama atau tidak, itu kerja Tuhan. Tapi apa yang pasti, Tuhan tetap membalas kamu dengan KESETIAAN juga kan?


3. kalau kamu boleh setia dengan pasangan, tak mustahil kamu boleh setia dengan TUHAN & AGAMA kamu. Isn't it? (^_^)

4. bila kamu setia, kamu tak perlu banyak MENIPU & kamu tak perlu fikir complicated macamana nak bagi pasangan kamu percaya dengan penipuan kamu. Lebih parah kalau pasangan kamu itu cepat menghidu. Masaklah jwbnye. So, kalau nak senang & tenang, jadilah setia. Jangan cuba nak curang. (^_^)




5. kenapa perlu setia? Sebab di awal-awal percintaan lagi korang dah janji ngan pasangan bahawa korang akan setia padanya. Betul tak? Tak payah tipulah.... semua tu dalam poket! hehe....

6. kalau kamu setia kamu tak perlu pergi ke mana-mana kaunter untuk bayar. Setia itu PERCUMA (^_^)


7. kalau pasangan tu dah setia, takkan korang nak curang plakkan. Kalau tak, kamu ni memang kejam macam Zionis!

8. kalau kamu setia, Insyaallah mungkin kamu cepat naik pelamin. So, tak perlulah kamu sibuk mengeluh " bilalah aku nak kahwin ni...."



9. kalau kamu curang, pasang 2,3...belum tentu pasangan kamu yang ke2 & ke3 tu akan setia pada kamu. Dan sampai kiamat pon lah masalah kamu takkan selesai. Sampai ke tua la kamu takkan jumpa pasangan yang betul-betul serasi.

10. dan yang terakhir, kalau kamu setia dunia ni akan kuranglah masalah poligami, masalah frust menonggeng & mati bunuh diri (*_^)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...