Saturday, August 13, 2011

Baju Raya... (>_<)

Salam!

Entri kali ni nak cerita pasal baju raya...baju raya...dan baju raya. Korang semua dah ada baju raya ke?Dah tempah? Aku?  (>_<)  owh...sangat sedih kalau tanya pasal baju raya. Sebab aku tak beli ape-ape pon lagi. Huhu...macam tak nak raya je kan...

Sekali fikir, bila aku tengok kawan-kawan tempah baju raya cantik-cantik, vogue-vogue...bila tanya, "masa bilanya korang ni tempah baju?" jawab diorang, "huiii...sebulan sebelum PUASA lagi kami dah tempah." Wah! Hebat betul. Aku? Beli kain pon idak! Tapi memang sejak dari azali, aku kalau bab2 menempah baju ni, memang malas sangat nak amik pusing. Kalau ada rezeki aku untuk pakai baju baru di pagi raya, baju itu sebenarnya adalah BAJU SIAP yang dibeli di kedai. Dan kebiasaannya ia dibeli LAST MINUTE. haha~

Tapi itu kalau sekali fikir....kalau 2 kali fikir....ANAK YATIM di rumah-rumah kebajikan tu, entah berapa kali raya pakai baju yang sama. Betul tak? Sedangkan kita yang baru setahun tak tukar baju raya ni, heboh cerita pasal hal tu sampai raya tahun depan...

Insyaallah, ada rezeki, aku akan cari sepasang baju untuk dipakai di pagi raya. Tapi apa yang penting baju raya bukan pengukur kemeriahan hari raya. Apa yang aku nak di pagi raya adalah...aku ada bersama-sama dengan keluarga tercinta. Itu adalah saat yang terbaik bagi semua orang kan?

Hey-hey....apa yang lebih penting sekarang...habiskan BULAN RAMADHAN ni dululah! Baru bley pikir pasal raya. Hehe!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...